FOTO: za gazeta.pl |
W dzisiejszym wydaniu Gazety Wyborczej czytelnicy mogą przeczytać o planach powołania Poznańskiej Kolei Metropolitarnej. O tym, że tego typu połączenia dla mieszkańców Lubonia mają sens nie trzeba przekonywać. Już w ubiegłym roku Dariusz Szmyt podczas wizyty Marszałka Wojciecha Jankowiaka w Luboniu, oraz podczas wizyt w Urzędzie Marszałkowskim przekonywał, że dla zwiększenia dostępności sieci połączeń należy wybudować punkt przesiadkowy w okolicy ul. Podgórnej w Luboniu.
Ponadto walcząc o otwarcie budynku dworca w Luboniu, Burmistrz argumentował, że zamknięty dworzec nie spełnia swoich funkcji i nie czyni alternatywnymi względem komunikacji samochodowej szybszych i tańszych połączeń kolejowych.
Na tym nie poprzestajemy. W złożonym w ubiegłym tygodniu liście intencyjnym ws Systemu Ewidencji Przedsięwzięć do sfinansowania w nowym budżecie unijnym na terenie województwa wielkopolskiego z inicjatyw Burmistrza Szmyta włodarze Puszczykowa, Komornik i Mosiny wnioskują do Marszałka Województwa o wpisanie w kontrakt terytorialny m. in elementów wzmacniających nasz potencjał komunikacyjny poprzez budowę systemu parkingów przy dworcach. Jest to co prawda inwestycja łącząca siły województwa, miast i PKP, ale dla poprawy komfortu parkowania przy dworcu, należy kreślić taki plany i próbować realizować. W najbliższym czasie rozpocznie się inwestycja PKP - modernizacja trasy kolejowej Czempiń-Poznań.
Zobacz także:
- Treść artykułu Gazeta Wyborcza
- Walka o otwarcie dworca w Luboniu
- Interwencja Burmistrza Szmyta ws dworca
- Burmistrz u Marszałka
- Modernizacja kolejowa